Bangkok

7 augustus 2018 - Kanchanaburi, Thailand

Zondagochtend hebben we een beetje moeite met wakker worden. Uiteindelijk lukt het ons om om 10.30 te gaan ontbijten. Heerlijk gegeten!

Na het ontbijt gaan we naar de auto, die geparkeerd staat bij de tempel. We willen vandaag een aantal dingen gaan zien. Via een tip zouden we een longtail moeten pakken onder de Taksin bridge. Daar aangekomen moeten we eerst een parkeerplek zien te vinden. Dat is de grootste uitdaging in Bangkok. We mogen de auto neerzetten bij de benzinepomp. Wel eerst even betalen omdat je er eigenlijk niet mag parkeren. Lopend gaan we naar de brug, waar we er helaas achter komen dat pas eind van de middag de boot terug komt. Tenminste, dat konden we uit het Google Translate gesprek met een lokaal meisje halen. We besluiten om maar naar de grote centrale pier te gaan, daar gaan de hele dag door boten. Eerst brengen we de auto terug naar het hotel en pakken daar een tuk-tuk.  Onderweg kwamen we langs de grote liggende boeda, die we ook nog heel graag hadden willen zien. Dus we gaan daar eerst het tempelcomplex. Wauw wat is dit mooi en indrukwekkend.

Toen we er uit liepen, konden we meteen op de veerboot naar de overkant. En daar konden we dan eindelijk op een longtail boot stappen. Dit was echt zo ontzettend gaaf! Heel veel krokodillen gezien! Die zijn in 2011, met de grote overstroming, naar Bangkok gekomen. Ze zorgen nu voor behoorlijk wat overlast, maar voor de toeristen een hele leuke verschijning. Onderweg komen we nog een klein bootje tegen waar je wat kan kopen.  We kopen even wat verkoelende drankjes, want het is weer behoorlijk warm.  Het is heel mooi om te zien hoe de huisjes hier zijn gebouwd, allemaal op palen. Lijkt Amsterdam wel! We komen ook nog een super grote varaan tegen. De kindjes vinden Bangkok nu een stuk leuker, ze hebben een beetje moeite met alle drukte en chaos van de stad.  Als we uit de boot stappen, zoeken we een taxi op die ons naar het unicorncafe brengt. Dit stond nog op het lijstje van de meiden. Alles was zoet!! Na ons misselijk gegeten te hebben pakken we weer de tuk-tuk om terug naar het hotel te gaan. De chauffeur vraagt ons of we eerst even 5 minuten bij een winkel naar binnen willen gaan, zodat hij een stempeltje krijgt voor gratis benzine. Tuurlijk willen we dat. Binnen gekomen blijkt het een hele dure winkel die allemaal maatpakken en jurken maakt. Natuurlijk voor de hoofdprijs. Verkopers zijn vervelend en opdringerig. Gelukkig konden we snel weer naar buiten, want onze chauffeur had zijn stempeltje gekregen.  Als we bij het hote zijn, willen de kindjes eerst even zwemmen. Dat is natuurlijk ook gaaf, zwemmen in het donker met de hele stad verlicht beneden.

Als ze uitgezwommen zijn, gaan we lekker wandelen en op zoek naar een eettentje waar we kunnen eten. We vinden een heerlijk restaurant waar we heerlijk gegeten hebben.

Terug in het hotel vallen we al snel in slaap.