Kanchanaburi

7 augustus 2018 - Kanchanaburi, Thailand

en ad We raken al steeds meer gewend aan de Thaise tijd. Vanmorgen stonden we om 9.30 op. We werden heerlijk getrakteerd op pancakes als ontbijt, daarbij nog heerlijke papaya en een salade met tonijn. Het is erg leuk om zo bij de lokale mensen te slapen ipv in een groot hotel.

We gaan vandaag naar een National park met meerdere watervallen. Het is een klein stukje rijden. Maar de omgeving is prachtig. Zo anders dan Bangkok.

Als we daar aankomen kunnen we met een golfkarretje bij het eerste stuk gebracht worden. En achteraf was dat maar goed ook, want het was enorm veel en hoog klimmen naar de watervallen. Je loopt van plateau naar plateau. De ene nog mooier dan de andere. Onderweg komen we apen en leguanen tegen.  Het is zo enorm heet vandaag en met de inspanning, best wel afzien af en toe  gelukkig maakt het zich zo veel goed!

Nadat we bijna helemaal tot boven waren gekomen, zochten we de mooiste plek om te gaan zwemmen. Reno en Yenthe vonden het toch wel erg eng om te zwemmen tussen de grote vissen (die waren echt heel groot, ongeveer 30 cm) en raakte een beetje in paniek als ze tegen ze aan zwommen. Gelukkig konden ze veilig bij mama op de kant komen zitten 😎

Dave en Anique zijn wel naar de waterval gezwommen en er onder geklommen.

Na de douche zijn we naar de bridge over de River Kwai gegaan. Daar moet je geweest zijn als je toch in de buurt bent. Kindjes vonden het niet heel erg interessant, zo’n brug over de rivier. Die hebben meer moeite met de vele zwerfhonden en katten. Vooral al ze dan ook nog gewond zijn.

We drinken daar wat en nemen even een klein hapje. Er wordt straks weer voor ons gekookt. Als we terug rijden zien we een Big C, dat is een grote supermarkt hier. Dus even een snelle stop voor wat inkopen. We kijken onze ogen uit, zo veel bijzondere dingen verkopen ze hier!

Als we terug komen is ze bijna klaar met koken. Wat veel en lekker! Er is ook nog een ander nerderlands stel aangekomen, waar we wat ervaringen mee uitwisselen.  Ondertussen breng ik nu de kindjes naar bed en drinkt Dave nog een biertje met ze. Verschil moet er zijn 😜

De wekker gaat morgen weer erg vroeg, we gaan dan naar Chiang mai. De rit is qua km niet heel ver, maar omdat het door de bergen is, duurt het wel erg lang.