Doi Suthep tempel

12 augustus 2018 - Ayuthaya, Thailand

Vandaag willen we naar de tempel die bovenop de berg ligt. Na het ontbijt zoeken we allemaal de spullen bij elkaar om te gaan.

Onderweg naar boven begint het enorm hard te regenen. De weg is spekglad! Yenthe zegt nog dat het fijn is dat we nog geen ongeluk hebben gehad. Had ze dat maar niet gezegd....

De volgende bocht begint de auto te tollen en blijven we net hangen op de rand van de weg. Dit is een diepe rand voor het regenwater. De voorwiel is al over de rand en de achterbank net op het randje. Heel voorzichtig stappen we uit, we zijn nl bang dat de auto verder zal glijden naar beneden. De kindjes zijn behoorlijk van slag, vooral Yenthe is helemaal overstuur.

We zetten de kindjes veilig aan de kant van de weg en gelukkig stopt er meteen een taxi. Die belt de politie op die boven op de berg zitten. Gelukkig komen ze heel snel met 2 auto’s. Ze gaan het verkeer regelen en ondertussen bekijken hoe we het makkelijkst uit de greppel kunnen komen. Hij legt wat stenen achter de banden, zodat we niet naar voren kunnen glijden. Heel langzaam achteruit rijden en we staan weer op de weg! Stapvoets rijden we verder naar boven.

Helaas is het nog steeds noodweer. We besluiten om maar een paar regenponcho’s te kopen en gaan de tempel binnen. Bij de ingang moeten we de schoenen uit (dat moet bijna overal als je naar binnen gaat, en helemaal bij een tempel)

Het heeft ook wel wat, met blote voeten in de regenplassen lopen. Zelfs het regenwater is warm.

De tempel zelf was mooi, maar inmiddels hebben we al zo veel tempels gezien en is het ook wel veel van hetzelfde.

Ook terug rijden we weer heel langzaam de berg af.