Vlucht en aankomst

5 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

Na lang zoeken voor een parkeerplek, konden we gelukki de auto kwijt in een mega parkeergarage. Gelukkig verliep het inchecken heel erg snel (trots op mijzelf dat ik alles binnen de 30 kilo per koffer heb gehouden 😎)

De lange vlucht viel echt ontzettend mee. Het was wel heel jammer dat het donker was toen we over de Himalaya vlogen. We gingen echt langs de mount Everest. Hopelijk hebben we op de terug weg meer geluk. Overstappen in Taiwan ging ook heel soepel. Doordat de kindjes maar een uurtje hadden geslapen in het andere vliegtuig, hebben ze niet veel meegekregen van deze korte vlucht. Ze sliepen meteen na het opstijgen.

Bij aankomst in Bangkok gingen we eerst opzoek naar een pinautomaat in de kelder van de luchthaven. Deze zou de meest gunstige wisselkoers berekenen.

Taxi hebben ze hier ook goed geregeld. Je trekt een nummertje en daarop staat de plek waar je in de taxi kan stappen.

Helaas hadden wij de pech dat deze auto niet helemaal in orde was. Af en toe stapt de de man uit om even onder de motorkap wat te sleutelen😅 Het verkeer in Bangkok is wel chaos 🙈

De taxi zet ons netjes af in Khao san Road, de bekendste straat van Bangkok. Waar ook ons hotel staat voor de komende paar dagen. Nadat we ons een beetje hebben kunnen settelen, willen de kindjes zwemmen in het zwembad op het dak. Heerlijk even afkoelen. Ondanks dat de zon (gelukkig) niet schijnt is het toch 38 graden. Af en toe komt de zon door, maar is het meteen enorm heet.

Daarna gaan we even wandelen. Helaas heeft Yenthe een beetje moeite om te wennen aan alle geuren en kleuren en indrukken. Ze staat te huilen op straat. We gaan lekker terug naar het hotel, waar de kindjes al snel in slaap vallen. Dave gaat ondertussen de auto ophalen bij de broer van Tom. Bij terugkomst blijken we allemaal ruim 3 uur te hebben geslapen.

We gaan weer even wandelen. Jeetje wat een verschil met vanmiddag! Overal is wat te beleven  Reno weet niet waar hij moet kijken. Vooral de eettentjes waar je alle mogelijke insecten kan eten maakt indruk. Van slangen, kakkerlakken tot vogelspinnen en schorpioenen op een stokje.  We zijn nu nog niet zo avontuurlijk dus de kindjes maakten heel snel de beslissing om veilig te eten bij de Mac Donalds 🤣

Daarna nog even een rondje terug naar het hotel, waar we al snel naar bed gingen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Caroline:
    5 augustus 2018
    Heerlijk! Vergeet vooral niet een bezoekje aan 1 van de vele beauty-salons voor massage enz. Veel plezier!